Zamieszczone przez SS
[O2] BXE kopci, szarpie, słabiej wkręca na obroty
Zwiń
X
-
[O2] BXE kopci, szarpie, słabiej wkręca na obroty
Prosze o pomoc i podpowiedź co to może być, jeśli spotkaliście się z poniższym przypadkiem zanim wymienię pół samochodu :
1,9TDI BXE, podczas przyspieszania przenosi drgania na cały samochód (nie szarpie kierownicą), przy mocnym dociśnięciu gazu auto słabo przyspiesza i potwornie kopci (raczej na siwo). Czasem, jeśli mocno przegazuję (pod 3,5tys obr) usterka potrafi ustąpić na dłużej, a czasem tylko do pokonania dystansu do następnych świateł.
Przebieg 210tys km, VAG - żadnych błędów, dwumasa świeżo po wymiania, przeguby OK.sendo
-
-
Zamieszczone przez sendoVAG - żadnych błędów,
Proponuję zajrzeć na wałek rozrządu.Istnieje prawdopodobieństwo wytarcia niektórych krzywek -> auto jest słabe.Bierze olej?Jeśli tak to ile.
Zamieszczone przez sendoCzasem, jeśli mocno przegazuję (pod 3,5tys obr) usterka potrafi ustąpić na dłużej, a czasem tylko do pokonania dystansu do następnych świateł....a w garażu "zielona kura"...
Komentarz
-
-
shu,
u mnie tez telepalo, jak sie skonczyla jedna krzywka na walku rozrzadu - opis jak ulal pasuje do twojego. na wolnych spokojnie, pod obciazeniem jakby pracowal na trzech cylindrach. bledow w komputerze brak.
przeczytaj moja bajeczke w watku autorstwa kolegi shu :-) :-) :-)
[ Dodano: Sro 17 Gru, 14 23:47 ]
moj sie zaczal pi......c przy przebiegu 192kkm :-) :-) :-) denerwowalem sie wczesniej, teraz to juz jest tylko cyniczny, histeryczny smiech na cale gardlo...Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shuProponuję zajrzeć na wałek rozrządu.
Zamieszczone przez shuGonisz auto czasem,żeby "pozrywać pajęczyny'?
sendo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shuIstnieje prawdopodobieństwo wytarcia niektórych krzywek -> auto jest słabeO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robregzdejmował pokrywę zaworów, czy tylko popatrzył się na silnik okiem fachowca?
loru, u mnie ,na szczęście, nie doszło do wytarcia krzywek, lecz było blisko.Już na paru wycierała się fazka.
Zamieszczone przez loruopisz co to według ciebie znaczy auto jest słabo...a w garażu "zielona kura"...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shuZamieszczone przez robregzdejmował pokrywę zaworów, czy tylko popatrzył się na silnik okiem fachowca?
A mi znajomi powiadają, że to o czym wiem, nie może być prawdą, że ja wszędzie jakieś białe niedźwiedzie spotykamPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shunie rozumiem pytania,tzn. sensu.Jak auto jest słabsze to jest słabsze.nie chce jechać tak żwawo jak dotychczas.zamulony jest.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
loru, a nie masz czasem czegoś rozpiętego/uszkodzonego w układzie dostarczania powietrza do dmuchawki?O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
coś takiego miałem, jak się wałek rozrządu starł (okrągłe krzywki)
sprawdź sprężanie - u mnie jeden cylinder napełniał się 3x szybciej niż inne
nie otwierały się zawory wydechowe do końca i nie opróżniał się cylinder->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
shu, nie ma co z siebie wariata i trzeba to samemu (albo conajmniej w towarzystwie mechanika) ocenic. Zuzycie walka rozrzadu jest sprawa bardzo wdzieczna do sprawdzenia, jak juz sie raz jeden zniszczony walek ogladalo - albo jak Ci ktos powie, na co zwracac uwage.
Otoz stopien zuzycia walka najprosciej ocenic po ogledzinach krawedzi krzywek. Kiedy krzywki sa nowe, na calym swoim obwodzie, na krawedzi (ze sciana boczna - wiem, wiem, innej krawedzi krzywka nie ma) wykonane sa fazki pod katem 45 stopni, szerokosci okolo, z tego co pamietam, 1,5-2mm. fragment krzywki, gdzie zostala ona wytarta ponad wszelkie granice przyzwoitosci mozna poznac po tym, ze na krawedzi nie ma fazki - znikla ona wraz ze scieraniem sie materialu krzywki.
Akurat ten objaw zuzycia walka mozna bardzo latwo poznac, nawet wtedy, kiedy walek jest jeszcze w silniku i wszystko jest zlozone.
Zdejmuje sie tylko pokrywe zaworow (w tym celu trzeba zdjac klapke gaszaca, zawor EGR oraz rury powietrzne dolotu przy klapce gaszacej, a potem spokojnie mozna demontowac pokrywe zaworow - wieczorem moze jakos rozrysuje kolejnosc luzowania i przykrecania srub pokrywy) i bez problemow oglada sie wszystkie krzywki walka (zaworowe i sterujace pompowtryskiwaczami) w zastanym polozeniu walka.
Po weryfikacji walka w danym polozeniu wrzuca sie V-ty bieg i delikatnie przepycha sie auto do przodu, by obrocic walek rozrzadu w nowe polozenie, w ktorym dokonuje sie kolejnych ogledzin. Czynnosc powtarza sie, az walek rozrzadu obroci sie nam o pelne 360 stopni i bedziemy w stanie zauwazyc jak bardzo krzywki sa zuzyte. Sadze, ze w kazdym BXE znajdzie sie chociaz jedna krzywka, ktora nie bedzie wykazywala zadnego sladu zuzycia, gdzie kolezanka obok bedzie mogla byc objechana na kompletne zero.
W ten sposob, nie rozbierajac zanadto silnika mozna sprawdzic, czy walek ma wszystkie krzywki sprawne, czy np. jedna zniknela juz prawie w calosci - ja mam na pamiatke zachowanego, mojego oryginalnego rozrzadziciela, z jedna krzywka zjedzona w calosci, 5 krzywkami zaworowymi zuzytymi w mniejszym badz wiekszym stopniu i bodajze dwoma, ktore nie wykazywaly najmniejszego nawet sladu zatarcia. :-)Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Komentarz